Zewnętrzne usługi call center to doskonałe rozwiązanie dla firm. Zwłaszcza dla tych, których podstawowym działalnością jest sprzedaż towarów i usług na dużą skalę. Od tych bowiem przedsiębiorstw konsumenci oczekują wygodnego i szybkiego kontaktu. Wynika to z konieczności pomocy, obsługi klienta oraz możliwości zapytania o ofertę lub konkretny produkt. Nie wszystkie informacje da się umieścić na ulotkach lub stronie internetowej. Często zmieniająca się oferta może stanowić problem dla potencjalnych kupujących. Ważnym zadaniem firmy call center w Polsce jest także doradztwo. Równie popularny jest telemarketing, pozyskiwanie klientów, czy też zbieranie opinii. Różnorodność zadań związanych z obsługą klienta sprawia, że wiele z tych czynności zlecanych jest outsourcingowym call center. Czy to się opłaca?

Outsourcing w contact center

Wraz z potrzebą telefonicznej i cyfrowej obsługi klienta w Polsce powstają firmy outsourcingowe call center. Ich działalność wspiera przedsiębiorstwa na całym świecie. Popularność tego rozwiązania świadczy jedynie o potrzebie istnienia takich firm. Zlecenie obsługi klienta zewnętrznym call center jest po prostu wygodne. Pozwala bowiem na skupienie się na najważniejszym aspekcie działalności bez konieczności tworzenia zbędnej infrastruktury. Ma to z pewnością olbrzymie znaczenie dla mniejszych przedsiębiorstw. Dla małej firmy otwarcie działu call center może być prawdziwym wyzwaniem logistycznym i finansowym. Zwłaszcza w sytuacji, gdy będzie ono wykorzystywane tymczasowo. Takie przypadki zdarzają się np. podczas okresowego pozyskiwania klientów lub badań opiniotwórczych. Trudno znaleźć tu sens i zasadność tworzenia rozbudowanego działu obsługi. W takich sytuacjach najlepiej sprawdzi się właśnie zewnętrzne call center, które wspierać będzie działalność przedsiębiorstwa. Takie rozwiązanie stosują także największe w Polsce firmy posiadające call center należące do telekomów. Zewnętrzna firma telemarketingowa często wspiera ich działania. Zajmuje się określonym segmentem usług lub pozyskaniem klientów. Jest to znacznie tańsze dla zleceniodawcy. I wygodne. Nie trzeba bowiem skupiać się na kosztownym wyposażeniu działu. Nie trzeba też prowadzić skomplikowanej polityki zatrudnienia, szkoleń i wynagrodzeń.

Zewnętrzne call center — zalety rozwiązania

Firmy call center w Polsce dysponują nowoczesnymi technologiami. Są w pełni przygotowane na wykonywanie powierzonych zleceń. Dysponując odpowiednim sprzętem, łączami i oprogramowaniem są w stanie odciążyć przedsiębiorstwa różnych branż. Firmy outsourcingowe call center podejmują zlecenia:

  • service desk, czyli telefonicznej lub internetowej pomocy z instalacją i użytkowaniu urządzeń;
  • doradztwo w zakresie doboru optymalnej oferty produktów i usług;
  • pozyskiwanie klientów i generowanie leadów sprzedażowych;
  • procesy obsługi reklamacji;
  • ankiety i zbieranie opinii o produktach i usługach;
  • monitorowanie usług logistycznych.

To tylko niewielka część usług, jakie wykonują zewnętrzne call center w Polsce. Mając stosowne możliwości i rozbudowaną infrastrukturę firma telemarketingowa jest w stanie podjąć obsługę przedsiębiorstw każdej niemal branży. Wygoda tego rodzaju rozwiązania jest niezaprzeczalna. Przede wszystkim ogranicza koszty. Jest także dostępna w trybie niemal natychmiastowym. To może się przydać w sytuacji nagłej konieczności badania rynku. Sprawdzi się przy nowej ofercie promocyjnej, czy też podczas mierzenia satysfakcji konsumentów.