Pozyskiwanie leadów sprzedażowych dla firm to jeden z trudniejszych procesów, z jakimi przychodzi się mierzyć przedsiębiorstwom. Wynika to najczęściej z braku dostatecznych możliwości. Generowanie leadów to przede wszystkim rozszerzenie bazy klientów. To także zapoznanie rynku z innowacyjnym produktem. Najważniejszym etapem pozostaje jednak sprzedaż. W pierwszej kolejności firmy pozyskują leady przez Internet. Jednak możliwości są tu ograniczone. Sprowadzają się bowiem do klientów, którzy poszukują konkretnego towaru lub usługi. A co z osobami, które jeszcze nie wiedzą, że dany produkt zaspokoi ich potrzeby i spełni oczekiwania? Co z potencjalnymi kupującymi, którzy zastanawiali się, ale nie są przekonani do transakcji? Jest to spora grupa potencjalnych klientów, którzy potrzebują informacji podsumowanej dobrą ofertą. Najczęściej także indywidualnego podejścia i zainteresowania ze strony firmy.

Generowanie i obsługa leadów przez call center — skuteczny telemarketing

Doskonałym rozwiązaniem dla wielu firm jest pozyskiwanie i obsługa leadów przez call center. Zaletą jest poniesiony koszt. Cena leadów sprzedażowych jest bowiem współmierna do efektów, co nie zawsze udaje się przy generowaniu ich na własną rękę. Najtrudniejszym bowiem zadaniem stojącym przez przedsiębiorstwo jest pozyskanie właściwej bazy danych. Z racji profilu działalności centra telefoniczne dysponują własnymi danymi. Są one odpowiednio sprofilowane, dzięki czemu telemarketerzy nie dzwonią do przypadkowych osób. Kolejną trudnością, z jaką mierzą się firmy, jest weryfikacja faktycznego zainteresowania ofertą. To czasochłonny proces, który nie zawsze kończy się pozytywnym finałem. W tym przypadku istnieje bowiem niebezpieczeństwo, że potencjalny klient chce posiąść wiedzę o produkcie. Nie zawsze jest jednak zainteresowany jego zakupem. Walidacja potrzeb klienta często jest przy tym frustrująca dla pracowników firm. Zamiast skupić się na efektywnej sprzedaży, tracą oni swój czas na nic nie wnoszące połączenia telefoniczne. Warto zatem oddać proces generowania leadów sprzedażowych wyspecjalizowanym w tej dziedzinie telemarketerom zatrudnionym w zewnętrznym call center.

Pozyskiwanie leadów przez zewnętrzne call center — korzyści

Pozyskiwanie i obsługa leadów przez wyspecjalizowane call center niesie za sobą wiele korzyści. Przede wszystkim jest to profesjonalne podejście pracowników. Każde zlecenie generowania leadów sprzedażowych poprzedzone jest bowiem szkoleniem telemarketera. Musi on wiedzieć, co sprzedaje i w jaki sposób powinien wzbudzić zainteresowanie produktem. Inne korzyści z pozyskiwania i obsługi leadów przez zewnętrzne call center to:

  • dostęp do spersonalizowanych baz danych;
  • cena leadu w stosunku do ilości pracy włożonej w jego pozyskanie;
  • brak konieczności tworzenia call center w przedsiębiorstwie;
  • walidacja zainteresowania potencjalnego klienta;
  • dopasowanie oferty do potrzeb;
  • techniczny instruktaż udzielany potencjalnym odbiorcom przez telemarketera;
  • oszczędność czasu.

W zależności od rodzaju zlecenia, zewnętrzne call center może zarówno pozyskiwać, jak i obsługiwać leady. W obu przypadkach jest to korzyść dla zleceniodawcy. Może on się bowiem skupić na finalizowaniu zamówień bez konieczności ich pozyskiwania. Oszczędza też wielokrotnego kontaktu z potencjalnym kupcem. Jest to istotne wobec osób niezdecydowanych lub szukających najlepszej na rynku oferty. Dlatego pozyskiwanie leadów przez zewnętrzne call center jest wygodnym rozwiązaniem. Zarówno dla dużych, jak i małych firm. Nie od dziś bowiem wiadomo, że znalezienie klienta jest procesem najtrudniejszym. Przy zleceniu tego rodzaju obsługi firmie pozostaje jedynie finalizować transakcje. A to już jest zadanie przynoszące realne zyski i satysfakcję.